اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۳۵:۰۰
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۱۱
اذان مغرب ۱۹:۱۲:۲۰
طلوع آفتاب ۰۵:۰۹:۵۷
غروب آفتاب ۱۸:۵۲:۵۲
نیمه شب ۲۳:۱۴:۲۶
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ - ۱۲:۲۷
دبیر کارگروه مطبوعات و نشریات در گفتگو با «سراج 24»:

منابع غربی مانع استقبال از کرسی های آزاد اندیشی /تغییر و تحول علمی با تشکیل کرسی های آزاد اندیشی/وزارت علوم فعال تر شود

اتکا بر منابع و حفظیات قدیمی ، آرا و نظرات غربیها در علوم انسانی و مقابله با هر صحبت جدید در فضای درسی باعث عدم تشکیل کرسی های آزاد اندیشی شده است.

منابع غربی مانع استقبال از کرسی های آزاد اندیشی /تغییر و تحول علمی با تشکیل کرسی های آزاد اندیشی/وزارت علوم فعال تر شود

مهدی صرامی ،دبیر کارگروه مطبوعات و نشریات در گفتگو با «سراج24» وابستگی بیش از اندازه دروس و متون علوم انسانی به خارج از کشور را عامل تشکیل نشدن کرسی های آزاد اندیشی خواند و گفت: فضای ترجمه ای و اتکا بر منابع و حفظیات قدیمی ، آرا و نظرات غربیها در علوم انسانی باعث شده که اساتید دانشگاهها نیز این متون غربی را تدریس کنند و این انتظار را دارند که دانشجویان این مطالب را حفظ و صحبت کنند ، این متون باعث شده تا در عمل هرگونه صحبت جدید را برنتابند.

وی افزود:یک نوع مقابله و انسداد علمی با هر صحبت جدید در فضای درسی علوم انسانی متداول شده که شورای عالی انقلاب اسلامی نیز مانع این اتفاق نشده است.

دبیر کارگروه مطبوعات و نشریات اظهار داشت: فضای علوم انسانی در کشور ما بر اساس منابع و حفظیات غربی است که این فضا مانع دید جدید شده ،این فضا موجب تحجر علمی بر تمام نظریات غربی قدیمی شده ونهایتا مانع استقبال و تغییر و تحول علمی ،این عامل مهم شده است.

صرامی معتقد است که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید  آسیب شناسی کند و برای تشکیل این کرسی ها طراحی دقیق تری شود و وزارت علوم در این زمینه فعال تر ظاهرشود تا این خاصه رهبری که بسیار مهم است تحقق پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد:سیاست زدگی و جناح گرایی  که در یک سال گذشته در دانشگاه ها به وجود آمده است عامل به حاشیه رفتن کرسی های آزاد اندیشی است، مبنای کرسی های آزاد اندیشی بر حقیقت است وباید دانشجویان تفکر و درک سیاسی داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••